GrensGeluiden 8 april; de kunstenaar als galeriehouder en, ‘n klein jaar na de academie; wat nu?

GrensGeluiden is er elke zondagochtend van 11 – 12 uur. Regionale frequenties: 107.3 fm & 92.9 fm (kabel). Luister live via internet op BredaNu Uitzending gemist?  GrensGeluiden staat direct na uitzending online op radio gemist van BredaNu


In mei begint GrensGeluiden weer aan een serie interviews met eindexamenkandidaten van AKV St. Joost. Maar hoe vergaat het de afgestudeerden van vorig jaar?  Yentl van der Voort, een van de geïnterviewde kandidaten,  studeerde af op Animatie en vertelt hoe ze sindsdien verder is gegaan; Johanna van Roode is niet alleen beeldend kunstenaar maar ook de drijvende kracht achter galerie Mikst Media in Woudrichem. De galerie toont per jaar vier tot zes exposities   van gastkunstenaars uit binnen- en buitenland; We Are Public is de organisatie achter een cultuurpas waarmee deelnemers voor vijftien euro per maand gratis of met korting naar tal van voorstellingen, exposities of lezingen kunnen. In Noord-Brabant zijn dat maandelijks meer dan honderdvijftig programma’s; Toneelgroep Oostpool brengt op 13 april Robin Hood in het Chassé theater, een anti- sprookje voor volwassenen. 

Presentatie: René Oomen


Mikst Media & Johanna van Roode

In Mikst Media in Woudrichem zijn per jaar vier tot zes exposities te zien  van gastkunstenaars uit binnen- en buitenland. Johanna van Roode is de galeriehoudster die de tentoonstellingen organiseert. Mikst Media is gespecialiseerd in het traject tussen lyrische- en geometrisch abstracte kunst.

Behalve galeriehoudster is Johanna van Roode zelf beeldend kunstenaar, gespecialiseerd in schilderen en het maken van installaties en objecten. Vanaf 1983, na haar studie aan  academie St. Joost te Breda, ontwikkelt haar werk zich tussen figuratie en abstractie. Vanaf die tijd heeft Johanna vele exposities op haar naam staan.

                                               Werk van Johanna van Roode

De krachten in de natuur, vertaald in lijn, kleur en vlak, beïnvloeden aanvankelijk het scheppingsproces.  Onder invloed  van een onderzoek naar de historie van Woudrichem duiken de laatste tijd stukjes van foto’s van archiefteksten en oude huizen in haar werk op. In wezen wijst dat op de intense belangstelling voor het (collectief) geheugen in relatie tot natuur en cultuur. Ook het werk van Johanna is met tussenpozen in de galerie vertegenwoordigd.  Website Mikst Media

We are public, cultuurpas

We Are Public is de organisatie achter een cultuurpas waarmee deelnemers voor vijftien euro per maand gratis of met korting naar tal van voorstellingen, exposities of lezingen kunnen. In Noord-Brabant zijn dat maandelijks meer dan honderdvijftig programma’s. Daaronder soms gevestigde namen, maar vooral nieuw talent.

“Youp kent iedereen al. Wij richten ons meer op het spannende onconventionele aanbod”, verklaart Teddy Tops, hoofdredacteur van We are public in Brabant.

Teddy Tops, We are Public. Foto Piet den Blanken

De aangesloten cultuuraanbieders variëren van de bekende theaters tot de kleine zalen in de grotere Brabantse steden. Ook in kleinere plaatsen is We Are Public aanwezig. Website

 

 

 

Lees ook het artikel op Brabant Cultureel

Robin Hood door Oostpool

In de nieuwe reeks What’s in a fairytale?! onderzoeken schrijver Joachim Robbrecht en regisseur Sarah Moeremans (foto onder) wat oeroude sprookjes en legendes ons nog te zeggen hebben.

In het eerste deel van de reeks nemen ze de rebelse revolutionair Robin Hood onder handen: wat is er 800 jaar later nog over van zijn heldhaftige verleden? Een anti-sprookje voor volwassenen. Op één avond verandert de positie van de ooit zo revolutionaire man-in-maillot volledig. Robin Hood blijkt, tegen zijn zin in, deel te zijn geworden van het systeem waar hij zich al die jaren tegen heeft verzet en belandt in een existentiële crisis.

De middeleeuwse volksheld leeft al 800 jaar met Lady Marian en de merrymen in Sherwood Forest. Alleen is er steeds minder animo voor de ‘Robinisten’. Wat begon als ludieke actiegroep in het bos is nu een slinkend clubje rebellen dat schouwburgen afstruint om zieltjes te winnen voor Robins verhaal over arm en rijk, (on)rechtvaardigheid en revolutie.  te zien: 13 april, Chassé theater. Website  Toneelgroep Oostpool

                                                                              

 

 

                                                

 

Yentl van der Voort , animator

 In mei begint GrensGeluiden weer aan een serie interviews met eindexamenkandidaten van AKV St. Joost. Maar hoe vergaat het de afgestudeerden van vorig jaar?  Yentl van der Voort, een van de geïnterviewde kandidaten,  studeerde af op Animatie en vertelt hoe ze sindsdien verder is gegaan.

Yentl van der Voort; ‘Begonnen op het SintLucas Eindhoven in 2010 en afgestudeerd in de richting audiovisuele vormgeving in 2013, heb ik ervaring en techniek opgedaan in film, fotografie en animatie. Mijn passie voor animatie heeft zich de afgelopen jaren steeds meer ontwikkeld, met name op het gebied van 3d computer animatie.’

Nu is Yentl onder andere bezig met een extra jaar om haar master te behalen. ‘Ik verwachte vooral meer animatie techniek en ondernemersvaardigheden te gaan leren tijdens de Master, maar het is zoveel meer gebleken. In eerste instantie dacht ik dat ik alle belangrijke ervaringen en elementen uit de animatie industrie wel kende, maar nu ik bezig ben met de master ben ik erachter gekomen dat er zo veel meer te leren is.’

Website

Beluister hier het interview uit 2017 dat Kitty Valk had met Yentl van der Voort in GrensGeluiden.


Uitzending gemist?  GrensGeluiden staat direct na uitzending online op radio gemist van BredaNu

 

 

 

GrensGeluiden 1 april: Maakt de creatieve klasse de stad van nu compleet? , nieuw Indisch Museum, Hubert Leyendeckers en boekbespreking

GrensGeluiden is er elke zondagochtend van 11 – 12 uur. Regionale frequenties: 107.3 fm & 92.9 fm (kabel). Luister live via internet op BredaNu Uitzending gemist?  GrensGeluiden staat direct na uitzending online op radio gemist van BredaNu


Investeren in uitgaansklimaat en popmuziek loont, maar een stad als Breda moet wel durven doorpakken.
Dat is althans de mening van Joep Coolen, docent Leisure aan de NHTV in Breda. Hij is te gast in de studio en met hem bespreken we zijn ideeën en opvattingen over de noodzaak voor een stabiel kunst- en cultuurklimaat in Breda;  Op 7 december 2017 opende het Indisch Museum haar deuren. Afgelopen 17 maart is het museum officieel geopend en is de naam ervan onthuld. Met Magda Wallenburg – voorzitter van de Stichting Arjati – praten we over dit bijzonder project en over de stichting die het Indisch erfgoed in Breda bewaakt; Het werk van Hubert Leyendeckers vormt de spil van de tentoonstelling True Beauty in het Stedelijk Museum Breda. Vandaag zenden we een gesprek met hem uit.

Presentatie: Jan Frijters


De creatieve klasse maakt de stad van nu compleet.

Wil Breda aantrekkelijk blijven voor bewoners, bezoekers en bedrijven, dan is blijvend investeren in popmuziek en een aantrekkelijk nachtleven een must. Geef organisatoren de ruimte, evenals talentontwikkeling.In combinatie met e met faciliteiten en innovatie geeft het de stad kansen. De recente discussie in Breda rond de openingstijden en de verbouwing van Mezz moet daarom in die context gezien worden.

Binnensteden  moeten een boost krijgen en de  hotspots voor vrijetijdsbesteding worden. Poppodia, theaters en musea vormden hierin belangrijke onderdelen. Dat is het pleidooi van Joep Coolen, docent Leisure aan de NHTV in Breda.
We zijn benieuwd naar de praktische uitvoering van zijn opvattingen. Wat is de relatie tussen de stedelijke economie en cultuur? Om creatieve mensen aan te trekken dienen steden onder meer te beschikken over een levendig cultuuraanbod. Voldoet Breda daaraan? In een studiogesprek stellen we deze en andere vragen aan de orde.

Indisch Museum in Breda

Sinds 2009 bestaat de Stichting Arjati in Breda. Ze heeft als doel aandacht te vragen voor het Indisch Cultureel Erfgoed.
Als meest actuele uiting daarvan werd in Breda Noord in een woonhuis het museum  SELAMANYA DI DALAM HATIKU ofwel VOOR ALTIJD EN EEUWIG IN ONS HART op 17 maart jl. geopend.

Met Magda Wallenburg – de voorzitter van Arjati – praten we in het museum over de stichting, haar doelstellingen. Over wat Indisch erfgoed eigenlijk is. Hoe dat bewaard kan worden en natuurlijk over het museum zelf.

True Beauty en Hubert Leyendeckers

In de uitzending van 4 maart hebben we stil gestaan bij de nieuwe tentoonstelling True Beauty in het Stedelijk Museum Breda. Toen kwam directeur Dingeman Kuilman uitgebreid aan het woord.

Het werk van Hubert Leyendeckers vormt de spil van die tentoonstelling. Vandaag zenden we een gesprek met hem uit. Daarin ontfutselen we hem zijn drijfveren die tot het In 1980  heeft hij een grote expositie  gehad in  het Bredase kunstencentrum De Beyerd.  Leyendekkers heeft in meer dan zestig jaar een een volstrekt uniek oeuvre opgebouwd. Natuur en wetenschap waren daarbij een rijke bron van inspiratie.maken van zijn schilderijen en installaties hebben geleid.

Hij werd geboren in 1935 in Weert. Uit het gesprek blijkt o.a. welke invloed zijn verblijf in die omgeving heeft gehad. Vanaf 1959 is zijn werk regelmatig te zien geweest.

In 1980  heeft hij een grote expositie  gehad in  het Bredase kunstencentrum De Beyerd.  Leyendekkers heeft in meer dan zestig jaar een een volstrekt uniek oeuvre opgebouwd. Natuur en wetenschap waren daarbij een rijke bron van inspiratie.

Boekbespreking

In de boekbespreking geeft Hein van Kemenade zijn mening over een nieuw gepubliceerde roman: “Het leven in tijden van vrede” door Francesco Pecorao .

Beluister de reportages over Keiko Sato en Louise Stratenus uit GrensGeluiden van 25 maart

Keiko Sato in Club Solo

De Japanse kunstenares Keiko Sato woont en werkt in Nederland. Van 25 maart tot en met 22 april exposeert Club Solo aan de Kloosterlaan 138 een aantal van haar installaties en collages.

Keiko Sato laat zich leiden door de aard, structuur n betekenis van de materialen en objecten die ze gebruikt. Yvonne Ton zocht haar op toen ze samen met Thomas Bakker van Club Solo bezig was met de opbouw van de tentoonstelling. Omdat Nederlands een lastige taal blijft voor Keiko Sato, komt Thomas wat meer aan bod in het gesprek. Hij vertelt dat een van de installaties al eens eerder gemaakt is door Keiko Sato, maar nu weer nieuwe elementen bevat. 

Beluister hier de reportage

Louise Stratenus, een schrijvende freule

De negentiende-eeuwse schrijfster Louise Stratenus woonde een deel van haar veelbewogen leven in Princenhage. Ze was heel productief, maar toch is ze in de vergetelheid geraakt.

Nannie van Berkum werd gegrepen door het werk en de persoon van Louise Stratenus en schreef een biografie over haar met als titel ‘Een schrijvende freule’. Ze vertelt waar haar  belangstelling voor deze schrijfster vandaan komt.

 

Beluister hier de reportage

 

 

Beide reportages van Yvonne Ton

 

 

 

 

 

 

 

 

GrensGeluiden 25 maart; Schrijvende freule Louise Stratenus, Japanse kunstenaar Keiko Sato en Rendez Vous Breda

De reportages over Keiko Sato en Louise Stratenus zijn ieder apart te beluisteren via soundcloud. Zie bericht elders op onze site

GrensGeluiden is er elke zondagochtend van 11 – 12 uur. Regionale frequenties: 107.3 fm & 92.9 fm (kabel). Luister live via internet op BredaNu Uitzending gemist?  GrensGeluiden staat direct na uitzending online op radio gemist van BredaNu


Met haar biografie ‘Een schrijvende freule’ over Louise Stratenus wil Nannie van Berkum deze schrijfster uit de negentiende eeuw weer op de kaart zetten; Het werk van de Japanse kunstenaar Keiko Sato toont hoe materialen veranderen door de invloed van tijd. Bij Club Solo is haar werk vanaf zondag 25 maart te zien; Acht kunstinstellingen presenteren zich zondag 25 maart weer onder de noemer Rendez Vous;  Lisa van der Waal bespreekt de film ‘Radiance’ en hoofdredacteur Rinus van der Heijden van Brabant Cultureel gaat in op actuele artikelen op zijn website.


Presentatie: Yvonne Ton

Biografie Louise Stratenus

De negentiende-eeuwse schrijfster Louise Stratenus woonde een deel van haar veelbewogen leven in Princenhage. Breda is ook terug te vinden in haar werk, zoals in de roman ‘Lindendaal’, waarin het huidige Prinsenbeek figureert. Ze was heel productief, maar toch is ze in de vergetelheid geraakt.

Nannie van Berkum werd gegrepen door het werk en de persoon van Louise Stratenus en schreef een biografie over haar met als titel  ‘Een schrijvende freule’. Op 6 april houdt ze in het Princenhaags Museum een lezing over Louise Stratenus. Op zondag 8 april is in dit museum ook nog de speciale tentoonstelling over deze schrijfster uit Princenhage te zien. In GrensGeluiden geeft Nannie van Berkum alvast een inkijkje in het leven van Louise Stratenus.   Website

Keiko Sato bij Club Solo

De Japanse kunstenares Keiko Sato woont en werkt in Nederland. Vanaf zondagmiddag 25 maart exposeert kunstenaarsinitiatief Club Solo in haar expositieruimte aan de Kloosterlaan 138 een aantal van haar installaties en collages. Keiko Sato laat zich leiden door de aard, structuur en betekenis van de materialen en objecten die ze gebruikt.

In haar ruimtelijke installaties, vloerwerken en wandvullende collages laat ze de veranderingsprocessen zien die materialen onder invloed van de tijd doormaken. Ze legt daarbij de nadruk op organische processen, zoals de overgang van leven naar dood en van opbouw naar afbraak. De tentoonstelling is te zien tot en met 22 april. Zie ook: www.clubsolo.nl

 

 

 

 

Rechts:  Keiko Sato & Thomas Bakker

 

 

 

Rendez Vous presenteert beeldende kunst in de stad

Rendez Vous presenteert vier zondagen per jaar een breed programma voor kunstliefhebbers. Dat is ook op zondag 25 maart weer het geval. Acht beeldende kunstinstellingen in Breda openen hun deuren en organiseren nieuwe tentoonstellingen en speciale activiteiten.

Een van die deelnemers is Atlas, een voormalige Poolse visserskotter, die aangemeerd ligt in de Belcrumhaven. Initiatiefnemers Laura Schippers en Stijn de Geus bouwen het schip om tot mobiele kunstresidentie. Ondertussen zijn er geregeld culturele activiteiten. Op zondag geeft Bart Lodewijks bij Atlas een lezing over de tekeningen en schilderijen die hij maakt in het buitenland. Website

Filmbespreking ‘Radiance’

Lisa van der Waal bespreekt de nieuwe film ‘Radiance’ van de Japanse regisseur Naomi Kawase. Het is de opvolger van de succesvolle film ‘An’. Radiance vertelt het verhaal van Misako, schrijfster van audiobeschrijvingen voor slechtzienden. 

Op een filmvertoning met testpubliek ontmoet ze Masaya, een fotograaf die langzaam zijn gezichtsvermogen verliest. Zijn werk brengt herinneringen aan haar verleden naar boven. Samen leren ze de wereld om hen heen met andere ogen te zien.

Info & trailer

Brabant Cultureel

Hoofdredacteur Rinus van der Heijden van Brabant Cultureel licht weer een aantal recente artikelen toe. Zie ook de website van Brabant Cultureel.

 

 

GrensGeluiden 18 maart; saxofonist Frank van der Kooij, Marijke Hooghwinkel en Orkater

Deze uitzending is hier terug te beluisteren

Frank van der Kooij is saxofonist en maakt(e) deel uit van verschillende jazzformaties, waaronder The Hugh Hopper Band (ex Soft Machine).  Hij heeft een eigen saxofoonschool én organiseert het tweedaags festival Sound of Europe; ook beeldend kunstenaar Marijke Hooghwinkel is betrokken bij verschillende projecten waaronder het 1m2 podium; Orkater brengt 22 maart Orkater Woiski vs. Woiski in het Chassé theater, het schrijnende levensverhaal van vader en zoon Woiski, die ondanks hun moeizame onderlinge verhouding furore maakten en Nederland verrijkt hebben met hun aanstekelijke muziek; Hein van Kemenade bespreekt De Geschiedenis van Geweld, een boek van Edouard Louis.
       


Presentatie: René Oomen

Frank van der Kooij

Saxofonist Frank van der Kooij maakte deel uit van verschillende jazzformaties. In 1985 ontmoette hij de Engelse bassist Hugh Hopper (Soft Machine) waarmee hij jaren speelde in The Hugh Hopper Band. Frank componeerde ook klassieke stukken en staat aan de wieg van een nieuw festival voor hedendaagse muziek: Sound of Europe.  Het zijn  zomaar wat elementen die zeker in het gesprek zullen terugkomen.

Lees het artikel in Brabant Cultureel
En de website van Frank van der Kooij

Marijke Hooghwinkel en het 1m2 podium

Zelf omschrijft Marijke het als volgt: Onafhankelijk experimenteel en mobiel podium voor buitensporige] literatuur poëzie geluid kunst & performance gerelateerde projecten bij voorkeur in samenwerking met derden gerealiseerd vanuit een idee, plek, filosofie en/of ruimere
opvatting.

Dit jaar  heeft 1m2 Podium diverse samenwerkingen. Met onder meer Het Stedelijk Museum Breda [I.S.M. nu NEXT]; met diverse individuele kunstenaars, met boekhandel Libris Buitelaar.
Er zijn gesprekken over samenwerkingen buiten Breda, met dichters in Leeuwarden. In het SM Breda komen er steeds 3 dichters, een performer, een solo muzikant en een presentator voor het voetlicht.

Interessant is ook dat dit project een vaste fotograaf, Martijn Stadhouders, heeft die 1m2 Podium al een tijdje volgt. Over de vele samenwerkingen en het project ADULT komt Marijke vertellen, samen met Dorien Eggink van IDFX.  Afhankelijk van wat Marijke onderzoekt ontstaan er tekeningen, geluid- en videobeelden eventueel met fotografische middelen. Onlangs verscheen haar dichtbundel Er staat nog een stoel.  website 

Orkater: Woiski vs Woiski

Orkater vertelt in Woiski vs. Woiski het schrijnende levensverhaal van vader en zoon Woiski, die ondanks hun moeizame onderlinge verhouding furore maakten en Nederland verrijkt hebben met hun aanstekelijke muziek.Max Woiski sr. komt in de jaren dertig als een van de eerste Surinamers naar Amsterdam en opent daar een nachtclub in de Leidsestraat. Hij maakt naam met zijn eigen orkest, met zoon Max jr. als gitarist. Zo proberen ze te overleven in het witte Nederland.

 

Woiski v/s Woiski, Orkater en Bijlmer Parktheater,
regie: Geert Lageveen,
tekst: Bodil de la Parra, Geert Lageveen, Maarten van Hinte en Esther Duysker,
spel: Mike Libanon, Manoushka Zeegelaar Breeveld, Michiel Blankwaardt, Gery Mendes,
muziek: Gery Mendes, Vernon Chatlein, Sophie Anglionin,
muzikale leiding: Alvin Lewis,
choreografie: Dionne Verwey,
dramaturgie: Maarten van Hinte,
decor: Ruben Wijnstok,
kostuums: Arien de Vries,
lichtontwerp: Stephan Dijkman

 

Maar waar senior zich met charme en bluf weet aan te passen en daar gelukkig mee lijkt te zijn, komt junior in verzet. Op een avond, in nachtclub La Cubana, komt hun strijd in een beslissende battle tussen muziekstijlen en karakters tot een hoogtepunt. En zo wordt ‘Woiski vs. Woiski’ een verhaal over identiteit, immigratie en ontworteling, waarin kleur allesbepalend lijkt te zijn. Donderdag 22 maart in het Chassé theater. We spreken met regisseur Geert Lageveen.

Info & Trailer

Boekbespreking: De geschiedenis van Geweld van Edouard Louis

‘Ik ontmoette Reda tijdens kerstavond 2012, en ik ging met hem naar huis, rond vier uur in de ochtend. Hij vertelde mij over zijn jeugd

en over de reis van zijn vader van Algerije naar Frankrijk. Hij vertelde over het geweld dat een immigrant meemaakt, over ontheemd zijn, over racisme, en over wanhoop. Ik bracht de nacht door met Reda, en urenlang vertelde hij over zichzelf, terwijl hij naast mij lag in mijn bed in mijn kleine appartement. Rond zes uur ’s ochtends pakte hij een geweer en zei dat hij mij ging vermoorden. Dit boek vertelt het verhaal van die nacht en probeert het fenomeen geweld te doorgronden; evenals de geschiedenis, oorzaken en consequenties van geweld.’Edouard Louis

GrensGeluiden is er elke zondagochtend van 11 – 12 uur. Regionale frequenties: 107.3 fm & 92.9 fm (kabel). Luister live via internet op BredaNu Uitzending gemist?  GrensGeluiden staat direct na uitzending online op radio gemist van BredaNu

GrensGeluiden 11 maart: reizend museum van Kathalijne Hes en nieuwe bundel dichter Hans Marijnissen

GrensGeluiden is er elke zondagochtend van 11 – 12 uur. Regionale frequenties: 107.3 fm & 92.9 fm (kabel). Luister live via internet op BredaNu Uitzending gemist?  GrensGeluiden staat direct na uitzending online op radio gemist van BredaNu

De Bredase kunstenares Kathalijne Hes opent zondag 11 maart een Reizend Museum aan de Ginnekenmarkt in Breda; van dichter Hans Marijnissen verscheen de nieuwe bundel Honger, Dorst & Verlossing; Harmke Westerterp bespreekt de film  Phantom Thread van Paul Thomas Anderson; Fotogroep Breda exposeert nieuw werk in De Nieuwe Veste in Breda. 

Presentatie: Kees van Meel

Reizend museum van Kathalijne Hes

Op 11 maart opent kunstenares Kathalijne Hes een zogenaamd reizend museum aan de Raadhuisstraat 3 in Breda. Ze exposeert schilderijen.  Kathalijne is in 1970 geboren in Rotterdam en studeerde in 1998 af aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Ze werkt al weer geruime tijd in Breda. Haar werk is doorlopend te zien t/m eind van deze maand.

Website

Nieuwe bundel Hans Marijnissen; Honger, Dorst & Verlossing

Hans Marijnissen (Breda, 1949) schrijft teksten vanaf najaar 1964 en publiceerde vanaf 1971 poëzie in bundels van Opwenteling (Eindhoven) en tijdschriften in Nederland en België. In de jaren zeventig was hij drummer/percussionist en schreef hij songteksten voor de folk-rock groep Matrix uit Breda.

Enkele korte verhalen verschenen bij Bruna, Utrecht. Hij organiseert poëziepodiums in onder andere Eindhoven.  Sinds 2017 is hij redacteur van Poëthement (Periodiek van de Poëzieclub Eindhoven). Eind december 2013 verscheen zijn debuutroman: Koorddansen op Klompen (Boekscout.nl, Soest), het eerste deel van de trilogie Resonanties. Eind augustus 2014 volgde het tweede deel: Van Wolven en Stolpen  en het derde, Uit het Zesde Huis in december 2015.

In februari verscheen zijn vierde bundel: Honger, Dorst &  Verlossing. Zijn gedichten zijn inmiddels ook in tientallen bloemlezingen terug te vinden.

Website

 

Filmbespreking: Phantom Thread van Paul Thomas Anderson

De gerenommeerde couturier Reynolds Woodcock en zijn zus vormen samen het middelpunt van de glamoureuze Britse modewereld in het naoorlogse Londen van de jaren vijftig. Zij kleden zowel de adel, de filmsterren, de dames van stand en vrouwen die pretenderen tot de high society te horen in de gedistingeerde stijl van ‘The House of Woodcock’.

Vrouwen komen en gaan in Woodcock’s leven en zij bieden deze verstokte vrijgezel zowel inspiratie als gezelschap. Maar dan ontmoet hij een jonge eigengereide vrouw genaamd Alma, die al snel een vaste plaats in zijn leven verovert als zowel zijn muze en minnares. Woodcock ervaart deze liefde echter als een nauwsluitend keurslijf, die het leven dat hij voor zichzelf zo zorgvuldig op maat gemaakt had overhoop gooit.

Info & trailer

Fotogroep Breda in De Nieuwe Veste

Fotogroep Breda exposeert t/m 6 april nieuw werk in De Nieuwe Veste in Breda (Muziekafdeling). De Fotogroep viert dit jaar haar  66e verjaardag en bestaat uit een dertigtal enthousiaste fotografen.

Website